dijous, 11 de desembre del 2014

Rutina

Com cada dimarts i dijous des de fa un mes, surto d'un centre de Bellvitge cap a la biblioteca municipal de prop de la parada de Torrassa. Allí dino, llegeixo una mica i xafardejo internet.

Per dinar, si el temps m'ho permet, m'assec a un dels bancs de davant de la biblioteca. La zona és agradable, ja que té gespeta i és prou ampla com per no sentir-se enmig de tot el rebombori. El meu lloc acostuma a ser just davant de la passarel·la que dóna accés a la biblioteca. A sota hi queda un espai, on sempre hi ha col·locats de tal manera uns cartrons per poder-hi passar la nit. En un dels laterals i de forma ben visible hi ha escrit "SONRÍE".

Jo tinc la meva rutina, però hi ha altres persones que també tenen la seva: el de seguretat fa la cigarreta, el noi de sempre ja està fent la becaina a un dels sofàs, a un altre hi ha la noia que repassa insistentment el mòbil, els bibliotecaris consulten els seus ordinadors... Però avui ha canviat alguna coseta.

Als cartrons hi havia també un matalàs i un sac de dormir. L'inquilí no hi és mai, però avui un home s'hi ha acostat. Primer, ha mirat una mica la disposició de les poques pertinences que hi havia i, tot seguit, ha col·locat de forma més amagada una bossa de menjar, per tal que ningú a part del destinatari la pogués agafar. S'ha quedat uns quants metres enllà, tot esperant veure la persona que ocupa el lloc. Tanmateix, passats uns minuts, s'ha donat per vençut.

He pujat a dalt i m'he trobat el guàrdia de seguretat fent la cigarreta, el noi fent la becaina, la noia repassant el mòbil i els bibliotecaris mirant l'ordinador.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada